Faptul că eu am ieșit diva anului 2021 a fost cumva un șoc pentru mine, mai ales că eu nu mă consider și nici nu sunt o divă în sensul convențional al cuvântului. Chiar dacă auzeam peste tot în jurul meu, de la familie, prieteni, echipa mea de management, oameni din online, categorie care include persoane care mă urmăresc, persoane din agenții de publicitate, dar și alți influenceri, că eu merit să câștig, parcă tot nu credeam cu adevărat că s-ar putea întâmpla pe bune.
Multă lume mi-a scris pe toate platformele sau mi-a zis în persoană că ăsta e anul ALUZIVA și, după ce am luat premiul la Digital Divas și fiind acum nominalizată la alte două premii, parcă încep să cred asta – și mă simt onorată, fericită, răsplătită, apreciată, măgulită, șocată și chiar puțin speriată, trebuie să recunosc.
Pentru cine nu este pasionat de online și nu știe ce înseamnă evenimentul, respectiv Gala de premiere Digital Divas, rezum în câteva cuvinte: este cel mai mare eveniment dedicat creatorilor de conținut, preponderent femei, din segmentul de beauty, make-up, fashion și lifestyle din România. Aici ne referim nu doar la influencerițe care fac conținut pe YouTube, Instagram, TikTok, ci și la reviste și site-uri pentru femei. Am zis mai sus “preponderent femei” pentru că există și categorii la care sunt premiați creatori de conținut bărbați din zona de fashion și lifestyle masculin.
Având în vedere cele de mai sus, înțelegeți de ce eu nu mă vedeam pe lista de nominalizări la Digital Divas? Eu nu fac content pe beauty și make-up absolut deloc. La capitolul fashion n-am ce căuta, că doar postez ce haine îmi cumpăr de pe net. Am ce-i drept deseori colaborări cu brand-uri și magazine de haine, ofer coduri de reducere, dar sub nicio formă nu am vreo pregătire în zona asta. Eu doar postez ce îmi place, cum mă îmbrac eu și ce mi-am cumpărat din diverse magazine. Mai rămâne lifestyle, unde tot ce fac e să îmi arăt viața așa cum este, un soi de reality show al familiei noastre, cu bune și cu rele. Adică nu sunt vreun health advisor, vreun counselor de orice fel, nu dau sfaturi de sport, nutriție sau orice din zona asta.
Lucrul cu care m-am remarcat în ultimul an în mod special este implicarea mea în cauze sociale, faptul că strâng bani alături de comunitatea mea din online, eu nefiind om de ONG, neavând vreo pregătire în fundraising și neavând brand-uri în spate. Am făcut asta pe barba mea și cu susținerea evidentă a comunității mele pentru cauzele pe care le-am ales eu și în care am crezut eu, înainte de orice.
Până recent, activitatea de implicare socială a creatorilor de conținut nu era premiată la astfel de evenimente, ci numai acțiunile CSR ale brand-urilor, agențiilor sau marilor comuntăți virtuale, cum ar fi grupul de Facebook “La primul bebe” – despre care cu siguranță o să vreau să scriu, că mi se pare wow ce a reușit să facă Atena Boca în anii ei de activitate.
Revenind la titlul articolului, am măcinat mult la ce înseamnă faptul că ALUZIVA a luat premiul de Digital Diva of the YEAR în 2021. Vorbesc despre mine la persoana a treia nu din vreun soi de aroganță, ci pentru că fac tot posibilul să privesc evenimentul ăsta obiectiv, rațional și din exterior, ca și cum aș fi un reporter desemnat să acopere subiectul.
ALUZIVA este un influencer care a spart niște bariere, care a a avut curajul nebun, dar și inconștiența, trebuie să recunosc, de a se arăta așa cum este – gata cu vorbitul la persoana a treia, că deja devine ciudat.
Lăsând la o parte cauzele sociale pentru care m-am zbătut realmente cu săptămânile și cei peste 200.000 euro strânși numai anul ăsta, până în septembrie 2021, am demonstrat că se poate să fii influencer nerespectând ceea ce înseamnă pentru mulți statutul ăsta – adică impresia că un influemcer e doar o femeie frumoasa care nu face decât să arate creme și țoale, toată ziua stând la sală, solar, coafor și piscină și postează zilnic story-uri în care doar privește seducător în obiectiv și își aranjează părul pe ceva muzică atent aleasă.
Am câștigat titlul de Digital Diva fără să fiu vreo divă, fără să am o echipă de stiliști în spate, fără să fiu machiată, aranjată, operată, botoxată, injectată, cu manichiura mereu perfectă sau să am măcar picioarele tonifiate la sală. A ieșit diva anului o femeie de 32 de ani cu trei copii, etern obosită și cu o viață plină de provocări reale, care arată mereu ca și cum a supraviețuit unui accident feroviar – eu singură spun asta despre mine. Asta este realmente o fisură in the social media matrix.
Am demonstrat că poți face performanță și poți avea rezultate remarcabile chiar dacă ai părul verde, cercel în nas, tatuaje, vorbești romgleză sau cu obscenități. Spun asta pentru că trăim în România, unde reticența și atitudinea judgy a oamenilor din anumite medii față de persoanele care aleg să își personalizeze apariția sau să vorbească verde în față ce gândesc și se exprimă plastic este încă des întâlnită. A ieșit diva anului o mamă care și-a arătat viața reală, copiii murdari de mâncare sau jucându-se în noroi și casa bubuită, cu piese de puzzle acoperind podelele, chiuveta plină cu vase murdare și cu mâzgălituri de cariocă albastră pe mobila albă.
Fără niciun fel de aroganță, ci privind obiectiv cum am spus și mai devreme, iată că poți fi influencer apreciat, aplaudat și premiat și să stai la masă cu crema industriei și dacă nu respecți trenduri, ai un feed dezorganizat, nu postezi la oră fixă, nu folosești filtre, nu faci ședințe foto profi, nu îți manageriază cineva calendarul, nu îți editezi pozele and so on. Am ajuns să câștig acest titlu vorbind despre reciclare, abuzuri sexuale, drepturile minorităților, mental health, centre de plasament, depresie postnatală, învățământul românesc, violență domestică, mame minore și multe altele, adică niște subiecte deloc sexy pentru ce înseamnă social media și cantitatea covârșitoare de conținut superficial, de tipul formă fără fond, din online-ul global, nu doar românesc.
De partea cealaltă, am motivat influenceri să se implice, să dea share și să doneze, ceea ce mă bucură enorm. Am reușit performanța de a cumpăra două ambulanțe și cu ajutorul unor influenceri ca Dorian Popa, Alina Ceușan, Gina Pistol și mulți alții, fără de care cauza celor de la Grigore Alexandrescu nu ar fi prins asemenea amploare. Chiar dacă a pornit de la mine, cele câteva story-uri făcute de ei au fost fenomenal de importante.
De-asta e un șoc pentru mine premiul ăsta și bucură enorm, pentru aduce o rază de speranță în peisajul mediatic și de online de la noi. Deși auzim deseori și suntem martori ai fenomenului de moarte a culturii în România, din păcate, prin activitatea mea m-am bucurat să descopăr oameni care încă citesc și sunt dornici de recomandări de carte, de exemplu, și care rup în două codurile de reducere pe care le am când colaborez cu edituri.
Am descoperit că mulți visează la o lume mai bună și sunt dispuși să dedice timp și bani pentru a fi parte din schimbare, însă au nevoie doar de o cauză cu care să se identifice și de omul care să-i ghideze în demers. Am strâns în jurul meu o comunitate care semnează petiții, se implică și susține colectarea selectivă în școli și drepturile elevilor, de exemplu, o mână de oameni care vor să învețe să fie responsabili, care nu mai aruncă medicamentele în WC sau bateriile de la telecomandă peste cojile de cartofi din gunoi.
Oamenii ăștia sunteți voi, cea mai pizdă comunitate. Voi m-ați urcat pe 16 septembrie 2021 pe scena Digital Divas. Voi ați donat pentru cauzele pe care le susțin, ați dat share, m-ați încurajat, mi-ați dat mesaje, m-ați oprit pe stradă să mă luați în brațe, voi m-ați votat și susținut în tot ceea ce fac. Vă mulțumesc infinit, people, și sper ca de acum înainte să facem și mai multe lucruri amazing și aparent imposibile împreună. Pe premiul ăsta trebuia efectiv să scrie #ceamaipixdăcomunitate. Mă înclin.
You make me cry the good tears 🥺 Esti o inspiratie si sper sa cresti in continuare la fel de real si sa ne inspiri sa fim mai buni impreuna! Stay blessed!
Aluziva, esti cea mai smechera femeie din online pe care o cunosc. Esti un exemplu pentru noi, tinerii mai ales, dar cred ca orice persoana are cate ceva de invatat de la tine. Avem nevoie de mai multi oameni ca ALUZIVA pentru a face lumea un loc mai bun. <3 #belikealuziva #ceamaipixdacomunitate
Inseamnă că spui exact ce vor ăștia să spui. Ești fix din sistem, o oaie, care are senzația că este „specială”. Nu ești. Ești exact cum vor ăștia să fii.
Activist-ul nu poate fi jurnalist. Jurnalistul redă realitatea imparțial, activistul face exact opusul.
Esti reală! M-am deconectat de pe rețelele de social media și pe Instagram petreceam destul timp și destul timp pe ALUZIVA , iar tu îmi lipsești cel mai mult. Nu am mai accesat fb/insta de mai bine de jumate de an și la tine mă gândesc încă. La un interval de 1-2 săptămâni îi cer colegei de apartament voie să intru pe contul ei de Instagram să văd ce minuni sclipitoare și pline de nebunie, curaj, bunătate, empatie, înțelegere,dragoste, amuzament doar tu faci.
Ești altceva și livrat altfel într-un pachet albastru/verde și unghii negre. Și un suflet aproape de pipăl. Vreau să aud mai des HELLO PEOPLE HOW DO YOU DO și să te văd mai des pe youtube. Bineînțeles, când ai tu timp. M-am simțit ca și cum am câștigat eu premiul , atât de tare știu câ ești digital diva of the year și mai mult. Scuze de multicele cuvinte dar ești cu adevărat the best of the best și voiam de mult timp să îmi arăt aprecierea. ceamaipixdacomunitate și felicitări celei mai dive dintre pământence 🙂 !